strateginis planavimas

STRATEGINIS PLANAVIMAS – PLANAVIMO TERAPIJA

Mano manymu, kiekvienas mūsų veiksmas socialinėje erdvėje privalo turėti pradinį atspirties tašką. Tuo tarpu atspirties taškas turėtų būti vizijos dalimi. Jei pavyzdžiui,  planuojate nuoseklią komunikaciją socialiniame tinkle, Jums reikia struktūros arba kitaip – reikalingas strateginis planavimas.

Mano sugalvota #planavimoterapija yra strategijos dalis, tik ji dar ir apima savianalizę. Jei tarkime ketinate pertvarkyti ar iš naujo planuoti turinį, kad ir Instagrame, Jums reikėtų pasidaryti planą arba kitaip – žingsnių seką. Jeigu neturite resursų kreiptis į mane dėl strategijos suformavimo, pasinaudokite planavimo terapija, atlikite užduotis, atraskite atsakymus į neraminančius klausimus. Pasinerkite į savęs bei savo darbų suvokimą, o tik tada pereikite prie turinio kūrimo.

Žinoti techninius socialinių tinklų niuansus būtina, bet taip pat svarbu išmokti traktuoti turinį kaip resursą, kurį suplanuojate, panaudojate, perdarote ir vėl naudojate. Svarbu išmokti tuo turiniu naudotis, suprasti ką reikėtų rašyti, kodėl, kokius darbus padaryti ir kokius tikslus išsikelti. Todėl ir skubu į pagalbą organizuodama 5 dienų online strateginio planavimo terapiją Instagrame. Padedu pereiti sudėtingą etapą, kuris prasideda klausimu: „ką turiu daryti pirmiausia?“ ir baigiasi: „aš žinau, kokie darbai man padeda būti arčiau savo tikslo – X“. Jei, įsivaizduokime, žadate formuoti savo įvaizdį socialinėje erdvėje, Jums būtina susiplanuoti savo veiksmus ir turėti aiškų vizijos apibrėžimą, kuomet išmokstate kritiškai vertinti kiekvieną naują projektą. Tai yra vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip gali pasitarnauti #planavimoterapija – ją galime daryti bet kokiame kontekste.

strateginis planavimas
Kas yra planavimo terapija?

Planavimo terapija suteikia galimybę matyti visą vaizdą iš paukščio skrydžio. Ji paruošia Jus efektyviam planavimui, aiškiam tikslų formavimui ir leidžia nurimti dėl vykdomų projektų. Kaip daugelis dalyvių rašo, planavimo terapija ramina, nesijauti besiblaškanti tarp darbų ir žinai kodėl darai tai, ką darai. Tai iniciatyva, susidedanti iš 4-5 užduočių, skirtų apžvelgti esamą situaciją (arba praeitą laikotarpį), pasidaryti išvadas bei susiplanuoti ateinančius projektus (kai kurių atsisakyti, koreguoti juos).

Kiekviena užduotis yra priklausoma viena nuo kitos ir skirta sklandžiai pereiti nuo vieno etapo į kitą. Užduočių tarpe visuomet yra kūrybinis darbas, kuris suvirpina mūsų kūrybiškąją smegenų dalį. Šią terapiją galima atlikti vieną kartą, ką ir padarėme 2019 metais gruodžio mėnesį; taip pat galima pereiti visus 4 terapijos etapus, kuomet mūsų naujų metų strategija peržiūrima kas ketvirtį. Strategija būna kintanti, nes keičiasi aplinkybės, keičiasi darbo specifika, keičiamės ir mes, kaip asmenybės. Nuolat turime pasitikrinti savo veiksmus ir paklausti savęs: “ar einu tinkamu keliu?”. Todėl rekomenduoju nuolat tikrinti savo pasirašytą strategiją, uždavinėti sau tinkamus klausimus ir tikslingai judėti toliau.

Planavimo terapijos etapai

Kadangi terapija apima 4 etapus: pirmoji PT atliekama prieš naujus metus, o visos sekančios yra skirtos monitoringui – pokyčių fiksavimui. Pavasario planavimas yra apie tvarkymasį, pavasario pokyčius, naują energiją bei žydėjimą. Vasaros planavimas skirtas atsipalaidavimui, planų užtvirtinimui, kuomet esame tikri, kad judame tinkama linkme, tereikia per šį sezoną deramai pailsėti. O rudenį grįžtame prie darbų ir planavimo terapiją dedikuojame susikaupimui, koncentracijai – nuodugniai peržvelgiame esamus metus ir ruošiamės naujiems metams. Šitaip kas ketvirtį palaikome savo strategiją ir vis grįžtame prie jos, kad įsitikintume, jog nepametėme savo vizijos bei esame ištikimos savo vertybėms. 

strateginis planavimas

Kiekvienas planavimo terapijos etapas apima užduotis, kuriose turime surašyti visus savo projektus, įvykius, svarbius nutikimus, susitikimus. Vėliau visa tai analizuojame, priskiriame tikslus, užduodame nemažai klausimų. Narpliojame darbo ar asmeninę sritį iš vidaus, traukiame iš jų akivaizdžius sprendimus, atsakymus bei einame arčiau link vizijos (kur norime būti). Taip pat, nepamirštame apžvelgti “NE” dalykus, ko nedarysime, nesiimsime, neplanuosime ir ko atsisakysime, kad būtų kuo daugiau širdžiai mielų projektų. Na ir kiekviena planavimo terapija pasibaigia tvarkymosi užduotimi arba malonumų ieškojimu, kai po 5 dienų sudėtingų vidinių pokalbių, skiriame laiką poilsiui.

Kam skirta planavimo terapija?

Visiems, norėčiau pasakyti aš, nes ji moko kaip planuoti, analizuoti bei kaip tinkamai formuluoti tikslus. Aiškiai matome visus savo projektus, kodėl juos darome ir ar mums pavyksta juos realizuoti laike. Ji skirta asmeninio gyvenimo ir darbo srities strategijoms, ji universali. Planavimo terapiją galima taikyti turiniui, asmeninių iššūkių įgyvendinimui, darbo tikslams perskirstyti. Planavimo terapija reikalinga jei nuolat gyveni dvejonėse, darbus darai be sistemos, nerealizuodama konkrečių, Tau svarbių tikslų. Kai jauti, kad darbai Tave slegia, o apie prioritetus net nebeužsimeni. Šį strateginį planavimą gali prisijaukinti ir tada, kai Tau trūksta motyvacijos, kai nežinai kuria linkme sutelkti visas savo jėgas. Rekomenduoju visoms, kurios nori tvarkos pasirinktoje srityje.

strateginis planavimas
Kodėl reikalingas strateginis planavimas?

Planavimo terapija apima strateginį planavimą, kurio metu susiformuoja kritiškas požiūris į esamą padėtį, kyla idėjų situacijos gerinimui. Susitelkiame į savo įgyvendintus/įgyvendinamus projektus be kaltės jausmo. Kadangi terapijos metu ruošiame savotišką planą, atlikus visas užduotis, žinome kaip veikti ir kada veikti, bei svarbiausia – kodėl. Planavimo terapija padeda suskirstyti darbus pagal prioritetų skalę – žinome kokia tvarka dėlioti dienos, savaitės, mėnesio darbus; suprantama kodėl būtent šiuos projektus realizuojame ir nepasimetame jų gausoje. Kur kas aiškiau matome, kur yra mūsų silpnosios vietos, ką galime keisti, bandyti dar kartą ar galbūt paleisti.

Atlikus planavimo terapijos užduotis, kur kas atkakliau siekiame tikslų, kurie mus priartina prie vizijos. Atmetame nereikalingus darbus, užduotis, kurių neapsimoka daryti (nes jie neprisideda prie tikslų realizavimo). Tampa aišku, ko AŠ noriu, ką noriu suplanuoti, ką pasiekti, kur noriu būti, kuo noriu padėti kitiems. Kadangi šį planavimo procesą pavadinau terapija, jos metu siekiame atsipalaiduoti, skirti laiko sau. Metai praskrietų iš inercijos, jeigu ne strateginis planavimas. Kaip sakė viena iš planavimo terapijos dalyvių: „planavimas leido perkratyti metų tikslus, atrakino vidų, nes dažniausiai laikome užspaudusios kai kuriuos dalykus ir bijome pripažinti garsiai.“.

„Tai svarbu, naudinga, padeda analizuoti savo veiksmus, daryti išvadas bei siekti kažko, kas mums svarbu.“ – džiaugiasi dalyvės. Įstatome save į rėmus, kad gautume daugiau laisvės savo mėgstamiems dalykam ir, kad galėtume eiti kryptingai, neišduodant savo vertybių, bei savo AŠ.

strateginis planavimas
Ką planavimo terapija davė man?

Man ši analizė yra lyg savęs prijaukinimas, jos metu pasitikrinu savo strategiją, primenu apie viziją ir stebiu savo žingsnius. Vieną kartą pasidarius metų strategiją, vėliau tikrini ar nenuėjai į šoną, ar nepadaugėjo darbų, kurie nesusiję su iškeltais tikslais. Tai lyg apsivalymas nuo blogos energijos, kuri mane stabdo, riboja ar neleidžia praskleisti sparnų. Tai laikas, dedikuojamas savo gyvenimo kokybei kurti. Tai ramus savianalizės etapas, kuomet atsakai į svarbius klausimus ir ieškai atsakymų savo elgsenoje. Nepamirštu klausti savęs – kodėl tai darau? Tad, planavimo terapiją ugdo manyje smalsuolę ir kodėlčiukę, o tai, mano manymu, yra vienos svarbiausių savybių norint būti atvirai sau, bei savo potencialui.

Pirmąjį planavimo terapijos etapą rasi čia (ji skirta praeitų metų analizei bei naujų metų strategijos suformavimui). Pavasario pokyčių planavimo terapiją rasi čia. Planavimo terapija – strateginis planavimas vyksta kas ketvirtį online būdu, Attache Stories Instagrame bei trunka 5 dienas. Jos metu dalinuosi Insta įrašais su užduotimis bei pasakoju apie užduotis Stories. Jei manai, kad planavimo terapija padės Tavo draugei ar artimai moteriai – pasidalink šiuo įrašu su ja arba nukreipk ją į mano Instagramą. Ačiū, kad rūpiniesi savimi.

Posted in Iniciatyvos, Planavimas, Strategija and tagged , , .

2 Comments

  1. Pingback: SUVALDYTA KOMUNIKACIJA SU KLIENTU – RAKETŲ MOKSLAS?

  2. Pingback: KAIP PRIORITETIZUOTI DARBUS? - Attaché Stories

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *