sėkmingo verslo

NUO IDĖJOS IKI SĖKMINGO VERSLO – KUR SLYPI SĖKMĖS FORMULĖ?

Dažnai romantizuojame sėkmingo verslo pavyzdžius ir lyginame juos su savimi. Ne kartą pagavau save mąstant: ,,Jam/jai taip gerai viskas pavyko, o kodėl man taip nesiseka?” Atrodo, kad pastangų turiu įdėti šimtą kartų daugiau, o rezultatas ir vėl… šnipštas. Ką jau kalbėti apie tą būseną, kai norisi viską mesti, nebelieka jokios motyvacijos, kai atrodo, kad viskas, ką darai, yra labai blogai. Tiek daug klausimų, o atsakymų nėra kur rasti. Esu įsitikinusi, kad tokie jausmai kamuoja ne mane vieną.

Kaip būtų paprasta pasiimti sėkmingo verslo formulę, pritaikyti ją sau ir žinoti, kad viskas tikrai pavyks. O gal tiesiog nuryti kokią sėkmės piliulę, kaip per Harį Poterį ir viskas staiga pradėtų sektis? Deja… Kiekvieno kelias skirtingas ir niekada negali žinoti, kuri sėkmės formulė bus tavoji.

Sunki verslo pradžia – laiminga pabaiga. Kokie žmonės su tuo buvo susidūrę?

Man pasidarė įdomu, kokie prekių ženklai taip pat buvo susidūrę su nesėkmėmis pradžioje, kurios vėliau lėmė jų žinomumą bei atnešė didelį pelną. Pradėjusi domėtis, net aiktelėjau. Aktoriai (tokie kaip Jim Carey), dainininkai (Beyonce, Elvis Presley), grupės (tokia kaip The Beatles), rašytojai (viena jų Emily Dickinson), o kiek dar įmonių pradžioje patyrė nesėkmes (Starbucks, Ford). Savo ruožtu atrinkau keturis man didžiausią įspūdį padariusius ir labiausiai įkvėpusius sėkmingo verslo atvejus, kuriais norėčiau pasidalinti.

1. Glossier

Glossier pavyzdys puikiai atspindi didelio darbo ir stipraus tikėjimo reikšmę. Per 5 metus nuo kosmetikos brando sukūrimo, verslas tapo vienaragiu – tai reiškia, jog jo vertė rinkoje perkopė 1 milijardą dolerių. Tai vienas retų atvejų, kai vienaragiu tampa moters valdoma įmonė! Emily Weiss pradžia buvo visai paprasta – viskas prasidėjo nuo naktimis rašomo blogo Into the Gloss ir dienos metu einamų asistentės pareigų Vogue žurnale. Savo bloge ji dalindavosi interviu su moterimis, kuriuose jos pasakodavo apie savo grožio ritualus, tuo tarpu prisidėdama prie žurnalo kūrimo, stebėdavo modelių pasaulyje vyraujančias makiažo tendencijas. Pasisėmusi įkvėpimo sugalvojo paprastą, bet revoliucinę idėją – propaguoti natūralumą. Pati Emily sako, jog jos stiprybė buvo klientai – ji stengėsi įsiklausyti į jų poreikius. Pačioje pradžioje buvo įsitikinusi, kad jos idėja nerūpės niekam, tačiau rezultatai akivaizdžiai pranoko lūkesčius. 

2. Walt Disney

Jeigu kas man pasakytų, jog Walt Disney yra nekūrybingas, įsivelčiau į ilgą argumentų „prieš“ diskusiją. Tačiau tokį verdiktą dar visai jaunam vaikinukui Walt’ui teko išgirsti ne vienoje įmonėje. O jo sukurtas vaikystės mylimiausias herojus Mickey Mouse buvo atmestas 300 kartų, nes barzdotiems dėdėms atrodė, kad tai nevykusi idėja. 300 KARTŲ! Įsivaizduokite, jei jis būtų atsisakęs savo idėjos jau po 2 karto: vietoje 59 Oskaro nominacijų nebūtų nė vienos, o svarbiausia nebūtų sukurtų ir daugiau visiems gerai žinomų herojų. Tačiau po 2 bankrotų, dvasinių lūžių, net jo kurtų herojų vagysčių kūrėjas vis gi nepasidavė.

3. Honda

,,Success is 99 percent failure.”, – yra pasakęs Soichiro Honda, automobilių Honda prekės ženklo įkūrėjas. Itin kruopštus ir talentingas vaikinas nuo vaikystės tvarkė dviračius. Naktimis konstravęs automobilių detales, bandė parduoti savo įrenginius Toyota automobilių kompanijai, tačiau buvo išjuoktas. Vaikinas tikėjo savo idėja ir nepasidavė. Dar du metus tobulinęs konstrukcijas, pagaliau gavo išsvajotąjį kontraktą su Toyota, tačiau Japonijai įsitraukus į karą, gamykla buvo subombarduota, o plienas, reikalingas gamybai, tapo neprieinamas. Kai Honda ir vėl pradėjo atstatinėti gamyklą, šalį sudrebino žemės drebėjimas, sugriovęs pastatą iki pamatų. Po karo Hondai kilo kita geniali idėja – prikabinti variklį prie dviračio. Tai padarė įspūdį visiems dviračių pardavėjams ir tapo Honda sėkmės istorijos pradžia.

4. KFC

Jeigu šios trys istorijos Tavęs dar neįkvėpė nesustoti, paskutinė tikrai sudės visus taškus ant i. 65 metų Harlan Sanders jau ruošėsi išeiti į pensiją, prieš tai kelerius metus turėjęs nesėkmingą restoranų verslą. Tačiau, jis taip tikėjo savo receptu, jog užsidegė idėja jį parduoti. Vyras važinėjo nuo durų prie durų, nuo vieno restorano prie kito, gamino vištieną ir bandė įtikinti, jog tai geriausias receptas pasaulyje. 1009 kartus durys prieš nosį jam buvo užtrenktos, kol galiausiai vienas žmogus suteikė teigiamą atsakymą. Taip 65-erių metų Harlan Sanders pradėjo Kentucky Fried Chicken verslą, kurio prekės ženklą iki šiol atpažįsta visi. 

Ko galime pasimokyti iš jų (ne)sėkmių?

Visos šios sėkmės istorijos turi bendrą bruožą – užsispyrimą daryti iki tol, kol galiausiai pavyks. Šie žmonės pasiekė savo tikslą, nes buvo vedami aistros ir turėjo aiškią savo veiklos viziją. Nepaisant lyties, amžiaus ar ligų, jie tikėjo savo idėjomis ir neišsižadėjo savo svajonių, net kai durys buvo užtrenktos jau nebe pirmą kartą. ,,All the adversity I’ve had in my life, all my troubles and obstacles, have strengthened me… You may not realize it when it happens, but a kick in the teeth may be the best thing in the world for you.” – yra pasakęs Walt Disney. Perskaičius šias sėkmės istorijas, galiu drąsiai patvirtinti šią citatą, sunkumai pradžioje užgrūdina, o svarbiausia – pasikliauti savo instinktu, ir tikėti savimi bei savo verslo idėja. Darbas galiausiai vis tiek atneš rezultatų.

Kur slypi sėkmingo verslo paslaptis?

Akivaizdu, jog sėkmingo verslo (nors po tokių įkvepiančių istorijų galima teigti – sėkmę gyvenime) paslaptis yra tikėjimas savimi ir savo svajonėmis. Kas atneš verslo sėkmę mums tikrai neaišku ir tiesa ta, kad niekada nebus. Kiekvienas kelias yra skirtingas, tačiau, kaip patvirtina šios sėkmės istorijos – svarbiausia nepasiduoti, turėti savo asmeninę viziją. Todėl tiek sau, tiek ir Tau, kuri skaitai šį tekstą ir manai, jog po dar vienos nesėkmės daugiau niekada nepavyks, linkiu, niekada nesustoti bandyti, ieškoti bei analizuoti savo žingsnius. Nežinai, kokia galimybė Tavęs laukia čia pat už kampo.

Jeigu norėtumėte pasitarti dėl savo esamos ar būsimos veiklos, kreipkitės dėl konsultacijos. O jeigu norite gauti vieną geriausių naujienlaiškių apie komunikaciją bei Instagram, prenumeruokite jį čia.

Posted in Verslumas and tagged , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *