Nepasitikėjimas ir asmeniškumai Instagrame

NEPASITIKĖJIMAS IR ASMENIŠKUMAI INSTAGRAME

Norėdama, kad mano auditorija suprastų, jog nepasitikėjimas ir asmeniškumai Instagrame neturi nieko bendro su Stories (na, iš dalies), parašiau kelis patarimus – ką daryti su nepasitikėjimu bei kaip tvarkytis su tais asmeniškumais.

Iš kolegių girdžiu, jog tinklaraščiai eina užmarštin (ne tik Lietuvoje), tačiau, mano nuomone, žmonės ir toliau skaitys tik tai, kas kuria jiems vertę, visa kita bus ignoruojama. Tas pats galioja ir socialiniams tinklams, net jeigu pratinsime sekėjus prie ilgų tekstų, bet jie neneš bent minimalios naudos, seks eilinis unfollow. Nepasitikėjimas ir asmeniškumai Instagrame – dar viena tendencija, apie kurią verta kalbėti, juk tinklaraščius išstumia greitas ir po 24val. dingstantis turinys – Stories.

Vis didesnį populiarumą socialinėje erdvėje įgauna video, o ypač gyvos transliacijos – Stories ar LIVE metu. Tik vis dažniau sulaukiu klausimų – ką filmuoti, kiek dažnai ir koks procentas asmeniškumo turi patekti į eterį… Labiausiai paplitusi problema būna – „nepasitikiu savimi“. Norėdama, kad mano auditorija suprastų, jog nepasitikėjimas ir Stories gali eiti koja kojon, papasakosiu kaip reikėtų strategiškai tvarkytis su filmavimu.

Stories abejonės

Ar žiūrite kitų žmonių / prekės ženklų Stories? Ar įsitraukiate į turinį, komentuojate jį? Dalyvaujate diskusijose ar patys inicijavote jas? O kaip atrodo Jūsų pačių Instagram (IG) paskyra? Ar rasiu ten autentiškumą, tikrumą – ar Jūsų IG paskyra nebus dar viena reklamos vieta?

Jei vykdote savo veiklą IG, turbūt jau žinote, kad šis socialinis tinklas reikalauja interaktyvumo, dinamikos, daugiau veiksmo, bendravimo. Kalbant apie Stories video, žmonės neretai pradeda abejoti – „o kam tai?“ bei priduria: „man nepavyks; atrodysiu kvailai; esu perfekcionistė; … (čia įrašykite savo įsitikinimą); nepasitikiu savimi“. Ir ties paskutiniu teiginiu norėčiau apsistoti. Kiek analizavau kitų žmonių pokalbius per Stories bei savo „pasirodymus“, ieškojau recepto – kaip būti pasitikinčiu savimi ir tuo pačiu – labiau asmenišku Instagrame?

Iš kur atsiranda nepasitikėjimas?

Mano nuomone, nepasitikėjimas gali kilti iš nepasitikėjimu savo idėja (kalbu apie prekės ženklų savininkus). Nepasitikite savo produktu, nes jis yra netobulas, neišpildytas iki preciziškumo arba jis iš tikrųjų yra nekoks, o Jūs jį parduodate tai žinodami. Jeigu tikite, jog Jūsų idėja – produktas ar paslauga yra reikalingi kitiems, naudingi ir tobuli, tai nepasitikėjimas gali slėptis savęs lyginimo su kitais įprotyje.

Lyginti save su kitais yra sveika, jei: darome išvadas, taisome savo elgesį, bandome patys tobulėti, ieškome sprendimų, analizuojame kitų žmonių verslo strategiją. Jeigu lygindami pradedame žymiai mažiau pasitikėti savimi – galbūt verta būtų ieškotis pagalbos, jei savianalizė nepadeda.

Yra žmonių, visur ieškančių preciziškumo. Šis elementas jiems toks svarbus, kad nepajudės iš vietos, kol nebus tobula iki menkiausios detalės. Tokie perfekcionistai nieko iki galo nepadaro, praleidžia smagias, įdomias patirtis bei svarbiausia, netenka galimybės augti.

Kaip nugalėti nepasitikėjimą?

Nenustebinsiu, jei pasakysiu, kad teks dirbti su savimi. Kiekvienas sudėtingesnis dalykas gali turėti planą – kodėl nesuplanavus savo Stories? Kai žinote ką reikės kalbėti, kam ir kuo ta informacija bus naudinga, kai suskaidysite „nufilmuoti Stories“ veiksmą į kelis etapus ir mažas užduotis, bus kur kas lengviau pradėti. Taip pat, treniruokitės. Rašymas, kalbėjimas prieš auditoriją ar telefoną yra įpročio reikalas. Jeigu darote tai sistemingai, N-tasis kartas bus jau nebe toks baisus. Kai turėsite planą, filmavimą traktuosite kaip dar vieną užduotį, kurios metu svarbu kalbėti temomis, aktualiomis Jūsų auditorijai. Po laiko gausite atgalinį ryšį, kuris, patikėkite manimi – didina pasitikėjimą savimi.

Jeigu reikia, pasiruoškite iš anksto, t.y. paskaitykite, prisiminkite žinias, kurias norite perteikti, pasiklausinėkite draugų ar pažįstamų, surašykite ir jų atsakymus, pasakojimus. Pasirūpinkite, kad aplinka, kurioje filmuositės pirmus kartus būtų Jums komfortiška – kad nebūtų žmonių aplinkui, niekas netrukdytų; išjunkite telefono garsus, įsivaizduokite, kad kalbate su artimaisiais per facetime.

O kiek asmeniškas turi būti video?

Tiek, kiek Jūs sau leidžiate tokiais būti. Visuomet patariu stebėti, analizuoti kaip daro kiti, kiek asmeniškumo jie įneša, kiek leidžia sau pasakoti apie asmeninį gyvenimą, darbo užkulisius. Tuomet nuspręsti patiems, ką norėtumėte atskleisti, o ko galbūt reikėtų vengti. Jei esate asmeninis prekės ženklas, pagalvokite iš ko susideda Jūsų asmenybė, ką ji įneša į prekės ženklą ir kaip tai turi įtakos bendravimui su auditorija.

Svarbiausi žingsniai:

1. Surašykite temas, kurių nenorėsite aptarinėti viešai, o kurios padės susitapatinti su auditorija.

2. Paklauskite auditorijos, kas jai įdomu.

3. Pagalvokite kokios temos artimos Jūsų veiklai, jei tai mada/stilius – gal papasakokite, ką be savo prekės ženklo drabužių nešiojate, kur apsiperkate, kas Jums svarbu renkantis kitos firmos drabužį?

4. Asmeniškus video derinkite kartu su kitais video, neperspauskite su jų kiekiu ir dažnumu. Leiskite žmonėms pailsėti nuo Jūsų, sužadindami norą laukti Jūsų video.


Svarbiausia, darykite tai, kas Jums patinka, o ne tai, kas madinga ar būtina padaryti, nes daro kiti. Tikėkite savo idėjomis, produktais ir pačia verslo filosofija, kad tai jaustųsi iš kitos ekrano pusės. O jei esate perfekcionistės, paklauskite savęs – koks šių Stories ir video tikslas? Bus paprasčiau įvertinti ar filmuojatės, nes taip daro kiti, ar norite skleisti prasmingą žinutę, norėdami būti arčiau savo auditorijos. Pastarosios filosofijos ir patariu laikytis, tuomet nepasitikėjimas ir asmeniškumai Instagrame nebus tokie bauginantys. Gal norėtumėte pasidalinti savo pastebėjimais – ką būtų galima padaryti, kad būtų lengviau filmuotis? Ir ką patys pasakojate Stories metu?

Palaikome ryšį! Sekite mano veiklą Instagram arba prenumeruokite Istorijų Klubo laiškų prenumeratą čia.

Posted in Instagram, Patarimai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *