darbai

KOKIE YRA JŪSŲ TURINIO KANALAI?

Kaip žinia, padedu žmonėms prijaukinti Instagramą, suvokti savo komunikaciją ir jos „kelius“. Skatinu galvoti apie strategiją, tikslus ir siekius, įkvepiu rašyti tekstus… Aiškinu, kad nepakanka turėti vien tik socialinį tinklą savo verslui, reikia plėsti akiratį ir savo turinio kanalų apimtį. Kai kurie „verslai“ turi tik Instagram paskyrą arba papildomai dar ir Facebook paskyrą ir juos traktuoja kaip „namus“, ne kaip turinio sklaidos kanalus.

Tačiau, juk egzistuoja kur kas įdomesnių arba tiesiog kitokių vietų turinio „rezidencijai“. Galima turėti ir FB puslapį, ir tinklaraštį ir karts nuo karto parašyti straipsnį į žiniasklaidą. Kaip vis gi turi elgtis šių dienų verslas? Kur link judėti? Į šiuos klausimus pabandysiu atsakyti iš savo ir kitų sėkmingų verslų perspektyvos pateikdama paprastas įžvalgas ir patarimus.

Pradžių pradžia – strategija

O prieš strategiją – auditorijos analizė, vartotojo portretas. Šičia daug neišsiplėsiu, prireiktų atskiro įrašo, bet manau, kad mano bendruomenė jau tai žino (apie kelis dalykus minėjau įraše apie prekės ženklą). Turime tikslą arba kelis ir jiems priskiriame strategiją – kaip realizuosime tuos veiklos tikslus. Strategija padeda pažvelgti į verslą iš paukščio skrydžio, jos pagalba suprantame kur turime sutelkti visas pajėgas, o kurie darbai – antraeiliai. Kiekviena strategija gali turėti keletą projektų, tarkime: išleisti produktą, suorganizuoti mokymus, dalyvauti mokymuose ir tt., kokia tvarka išdėliosime tuos projektus į kelis mėnesius, o vėliau ir į savaites – priklauso nuo mūsų strategijos.

Tuo tarpu kiekvienas projektas apima ir turinio kūrimą, juk vien reklama gyvas nebūsi. Verslui reikia ne tik pardavimų, bet ir žinomumo, bendruomenės, jos dėmesio. O reputacijos auginimui ir palaikymui reikia kokybiško turinio.

Tai kur man „dėti“ savo turinį?

Ką reiškia turinys? Tai ne tik tekstai, bet ir vaizdai, bei video – priemonės, kurios užtikrina sklaidą, prisideda prie pardavimų, žinomumo, lojalumo (arba tiesiog ambasadorių) didinimo. Kur „dėti“ savo turinį, priklauso nuo strategijos, tačiau jei savo verslą kuriate vieni, sunku visur būti vienu metu.

🖉 Siūlau pradėti nuo mažų žingsnių, t.y. eilės tvarka pasirinkti nuo svarbiausio kanalo iki mažiau svarbaus. Vienas projektas – vienas kanalas, vėliau galite didinti šių kanalų skaičių pagal svarbą, rezultatus, galimybes ir jiems skiriamą laiką.

🖉 Atminkite, kiekvienam turinio kanalui būtina priskirti tikslą bei „tvarkaraštį“ – kokiu dažnumu atsiras tam tikras turinys persipinantis su reklamos kampanijomis.

turinio kanalai
Tai iš kokių turinio kanalų galiu rinktis?

Tarkime pradėjote verslą sukurdami el. parduotuvę arba tiesiog paprastą tinklalapį, kuriame yra tinklaraščio rašymo blokas. Tinklaraštis – vienas iš kanalų, ilgesnėje perspektyvoje didinantis SEO rodiklius, Jūsų reputaciją, skatinantis domėtis Jūsų veikla. Savo tinklaraštyje (kitaip – tinklalapyje) esate savo turinio valdovai, niekas iš Jūsų to neatims net jei pasikeis Facebook algoritmai.

Taigi, turite patį pirmą kanalą, tai www ir tinklaraštis jame. Antras kanalas, neatsiejamas nuo turinio ir tinklaraščių, yra – naujienlaiškių sistema. Čia taip pat yra Jūsų valdos; turite galimybę kreiptis tiesiogiai į savo skaitytojus ar pirkėjus, siųsti jiems neįkyrius (vadinasi strategiškai apgalvotus, naudingus) laiškus.

Tuomet, turėdami tekstus tinklaraštyje, galite juos išskirstyti į socialinių tinklų kanalus bei pasidaryti video medžiagą. Galite rinktis Instagram`ą dėl galimybės būti arčiau savo auditorijos, galite būti ir Facebooke, išmokti reklamos subtilybių, kurti grupes, daryti tuos pačius Stories ar LIVE kaip ir IG; galite apsvarstyti ir Youtube kanalo galimybes – vaizdas šiais laikais vartojamas kur kas geriau ir greičiau. Ką bepasirinktumėte, svarbu tai tęsti – nuoseklus turinys ir Jūsų dėmesys auditorijai atsiperka. Visuose kanaluose įvyksta mainai, jei ne prekė į pinigus, tai turinys į vartotojų dėmesį, įsitraukimą.

Kiekvienas Jūsų žingsnis turi būti pamatuojamas (pardavimais, atgaliniu ryšiu, rodikliais, kuriuos suteikia kanalų analitinė dalis), kiekvieną kartą, pasirinkus vieną iš kanalų testavimui – turite analizuoti kiek naudingas yra pasirinktas kanalas Jūsų verslui. Galbūt teks kai kurių kanalų atsisakyti, kai kuriuos stengtis išlaikyti, bet tikrai nebūtina pulti prie visų. Jei esate pasimetę – kokį turinio kanalą rinktis, skirkite laiko strategijai, tikslų ir auditorijos analizei. Kartais, jei negaunate kažkokių apčiuopiamų rezultatų iš tam tikrų kanalų, tai nebūtinai reikš, kad jis Jums netinka, galbūt nežinote kaip tinkamai juo naudotis.

Šiuo įrašu norėjau atkreipti Jūsų dėmesį kaip svarbu yra laikytis strategijos, kai atsiranda tokie klausimai: „nežinau kuo dalintis IG, FB ir naujienlaiškyje“. Tada aš klausiu: tai kas turi tai žinoti? Kodėl klientas turi lankytis pas Tave, jei Tu negali nieko įdomaus jam pasiūlyti?

Taip pat, šiuo tekstu atsakiau į Ievos Kurash klausimą: „ar verta IG naudoti tik trumpoms istorijoms, o jų tęsinius ar ilgas istorijas perkelti į blogą“. Ieva, tikiuosi tapo aiškiau ko turi imtis.

Jeigu norėtumėte pasitarti dėl savo esamos ar būsimos veiklos, kreipkitės. O jeigu norite gauti vieną geriausių naujienlaiškių Lietuvoje, prenumeruokite čia.

(Visited 131 times, 1 visits today)
Posted in Rinkodara, Verslas and tagged , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *