JŪS GALITE PATYS SUKURTI PREKĖS ŽENKLĄ, BET…

Tokia pilna vilčių antrašte pradedu įrašą, kuriame žadu papasakoti ką galite pasidaryti patys, o kur reikia specialistų pagalbos, norint pradėti veiklą ir auginti prekės ženklą.
Kaip dažniausiai imamės veiklos?

Turime idėją arba norą. Idėja kyla tada, kai suprantame, kad kažkam reikia tam tikros prekės (vadinasi yra poreikis), kad galime užtikrinti kokybę ir viršyti vartotojų lūkesčius (vadinasi papildomai sukurti vertę). Noras kyla tuomet, kai pamatome, jog taip daro kiti, tad darome prielaidą, jog – galiu ir aš. Vienas ir kitas atvejis yra tinkamas, jeigu tik nepradedame galvoti apie veiklos kryptį iš savo perspektyvos, t.y. „jeigu X prekė ar X idėja patinka man, patiks ir kitiems“.

Iš savo patirties galiu pasakyti, jog veiklos, kurios pradedamos dėl to, kad mums smagu kažkuo užsiimti arba turime tam gebėjimų, bet nepagalvojame apie potencialius klientus ir jų poreikius – ilgai netrunka. Dažnu atveju mums trūksta struktūros ir esame pasimetę – kur link judėti po metų ar kelių. O vizijos, kurios įgyvendinamos pirmiausia jas patikrinus (pavyzdžiui pasitelkiant apklausą), yra tikimybė, kad bus sėkmingos ir gyvuos ilgiau nei du metus.

Todėl kyla klausimų – kaip pasiruošti teisingam startui bei apie ką reikia pagalvoti prieš imantis veiklos-verslo?

Ištestuoti idėją

Kaip ir minėjau, dažniausiai esame užsidegę daryti daugelį dalykų dėl to, kad mums tai patinka ir suteikia laimę. Romantiškai žvelgdami į įvairias veiklas, idealizuojame jas. O vietoj to, reikėtų galvoti ar veiklos produktas / paslauga bus įdomūs mūsų auditorijai ir ar patenkins jos poreikį.

Kalbant apie savo patirtį – kai pradėjau pardavinėti rankomis pieštus indus namams, pirmiausia dovanojau šiuos daiktus savo aplinkiniams. Po to, nutariau ištestuoti ar toks produktas būtų reikalingas kitiems. Pasidalinau savo darbo rezultatais su tuometine tinklaraščio auditorija ir užklausiau jos, ką ji mano apie tokį produktą – dovaną. Žmonės į tai žiūrėjo teigiamai, sakė, kad užsisakytų šį produktą dovanų ir iš tikrųjų vėliau užsakė. Toks užklausimo būdas yra orientuotas į nišą, o ne platesnę auditoriją, bet kartais saugu pradėti ir nuo mažos bendruomenės. Vis dėlto, kitos mano veiklų idėjos buvo orientuotos į mano norus, ne vartotojų, todėl ilgai negyvavo.

Testuoti idėją galite anonimiškai, pasitelkiant apklausos metodą (sužinosite nemažai informacijos ir apie potencialią auditoriją) arba galite paklausti aplinkinių, socialinių tinklų auditorijos, ekspertų. Nuolat stebėkite rinką ir verslus, kurie užsiima tokia pat veikla, kuria ketinate užsiimti ir Jūs. Jei nutarėte daryti tai, ką jau daro kiti – nesekite jų aklai, turėkite savo istoriją, metodus, strategiją. Labiausiai liūdina verslai, prasidėję nuo kitų idėjos, visiškai nesivarginatys padaryti bent kažką kitaip – savaip. Nelinkiu tokiems sėkmės, bet linkiu asmeninių idėjų ir platesnio požiūrio.

Apgalvoti prekės ženklo identitetą

Jeigu tarkime, turime apklausos rezultatus ir jie sufleruoja, kad verta imtis idėjos įgyvendinimo, metas ruošti prekės ženklo „apvalkalą“. Apgalvoti – kokią misiją turime, dėl ko pradedame šią veiklą, kokiu tikslu (judėti link strategijos). Be finansinio tikslo mums turi būti svarbūs ir kiti veiksniai – kokia bus prekės ženklo asmenybė, kokia jo vizija, vertybės. Neapsirikite, šiuolaikinės misijos ir vizijos yra kur kas daugiau nei sausa informacija apie nieką, palikta atokiausioje vietoje tinklalapyje. Dabartinės vizijos ir misijos yra orientuotos į kilnius tikslus, parodo, kokių vertybių turi įmonė ir kaip padeda savo klientams. Žinant įmonės filosofiją, bus kur kas paprasčiau sudėlioti prekės ženklo komunikaciją ir vizualinį identitetą (netgi kiekvienas šriftas turi savo charakterį, tad svarbu šriftą taikyti prie prekės ženklo asmenybės). Pasižiūrėkite ką ABOUT puslapyje rašo „Everlane“ drabužių ir avalynės prekės ženklas čia. Juk ten nėra abstrakčių sakinių ir blevyzgų; yra aprašymas, kuris pritraukia tuos vartotojus, kam svarbūs jų misijos komponentai.

Neskubėti ir turėti planą B, C…

Teisingas startas reikalauja tinkamo pasiruošimo bei laiko visai idėjai aprašyti, pilnam paveikslui sudėlioti, kitaip – strategijai sulipdyti. Net jei degame konkrečia idėja, sveika yra neskubėti, leisti visiems dalykams vykti savo ritmu ir savo laiku. Šitaip užtikrinsime kokybišką pradžią ir būsime pasiruošę klaidoms ar force major nutikimams. Todėl ypač svarbu, kad turėtume sėkmės ir nesėkmės atveju paruoštus planus. Būtina apgalvoti situaciją: „o jei mano idėja nepasiseks“, kuri ateis tada, kai atrodys, jog lyg ir viską išbandėte, tačiau žmonės neperka, nesikreipia nepaisant mūsų veiksmų. Bandyti vėl ir vėl galima daug kartų, bet visuomet turėkite planą B arba planą C nesėkmės atveju – geriausia, užrašytus strategijoje.

Atrodyti tvarkingai

Skaitmeniniai laikai, jeigu juos galima taip vadinti, atneša mums didesnius vartotojų lūkesčius. Jeigu startuojame su puikiu produktu, o ypač orientuotu į „premium“ klasę, lūkesčiai yra taip pat „premium“. Tokiu atveju svarbu kurti prekės ženklo identitetą švarų ir taisyklingą, kuris nekomunikuotų mums, jog vietoj profesionalaus įvaizdžio turime „pasidariau pats“ rezultatą. Žmonės pasitiki mumis ne tik dėl to, ką sakome, bet ir kaip atrodome, tas pats galioja ir prekės ženklui. Juolab, visas identitetas turi būti kuriamas atsižvelgiant į visus veiklos laikotarpius. Jis turi atspindėti tęstinumą, o ne veiklą metams ar keliems. Universalus, bet tuo pačiu kūrybiškas požiūris į prekės ženklą yra būtinas, o jį Jums užtikrins tik profesionalai.

Yra ir toks variantas, kad jei mes startuojame su asmeniniu prekės ženklu, vizualinį identitetą galime pasidaryti kiek vėliau, kai būsime tam pasiruošę. Tačiau, jeigu kuriame produktą, patariu aptarti visus prekės ženklo kūrimo niuansus su specialistais.


Veiklos pradžia reikalauja ne tik finansinio pajėgumo, bet ir apsidraudimo – „kas bus, jeigu …?“. Kartais šis požiūris vieniems atrodo pesimistiškas, kitiems, tai – neišvengiama būtinybė, savotiškas parašiutas. Verslas yra investicija ir kokią grąžą ji mums atneš – priklauso nuo mūsų pačių. Idealizuokime savo veiklas, tačiau būkime racionalūs, skeptiški ir stoiški. Strategija, planai, draudimai, klausimai, analizės, ryšiai su vartotojais ir tt. yra ne trendai, o būtinybė, verslą „tonizuojantys“ ir apsaugantys  dalykai. Net jei esate mažas verslas, juk Jums nesvetimas yra išlikimo instinktas, kuris „šnabždėtų“: „viskas yra įmanoma, jei tik įdėsi nemažai pastangų ir darysi tai teisingai“. To ir linkiu.

Jeigu norėtumėte pasitarti dėl savo esamos ar būsimos veiklos, kreipkitės. O jeigu norite rekomendacijų, pas ką galima būtų pasidaryti vizualinį identitetą – parašykite man el. paštu ar į Instagramą, nukreipsiu.

(Visited 37 times, 1 visits today)
Posted in Prekės ženklas, Verslas.

One Comment

  1. Pingback: KOKIE YRA JŪSŲ TURINIO KANALAI? - Attaché Stories

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *