instagram auditas

INSTAGRAM AUDITAS

Kaip jau ne kartą minėjau, mūsų strategija (nesvarbu ką beapimtų) neturi būti statiška ištisus metus. Turime išmokti ją keisti tuo metu, kai keičiasi mus supančios aplinkybės, augame profesinėje veikloje, kai atsiranda nenumatytų iššūkių. Todėl net tada, kai manome, jog teisingai ir kokybiškai startavome su savo nauja Instagram paskyra, nereiškia, kad turime atsipalaiduoti. Karts nuo karto pasidarykime auditą arba kitaip, patikrą – kaip atrodo mūsų paskyra ir ar ji realizuoja jai iškeltus tikslus. Šiandien papasakosiu kaip Instagram auditas gali padėti atkreipti dėmesį į problemines paskyros vietas, kurios neleidžia augti arba plėstis Jūsų paskyrai.

Jei paruošėte savo Instagram paskyrą pagal visas rekomendacijas, labai didžiuojuosi Jumis. Tačiau šios ar panašios rekomendacijos tik pamatas, skirtas kokybiškam startui. Kas būna po to, kai paskyra auga, kai joje vyksta kūrėjo pokyčiai, krypties formavimasis, kitų iššūkių atsiradimas? Paanalizuokime tai, pabandykime ir čia pasižiūrėti į IG paskyrą iš strateginės pusės. Juk žinote, jog mėgstu uždavinėti klausimus, nes ieškodami atsakymų – išmokstame analizuoti. Vietoj to, kad elgtis pagal kitų žmonių modelį Instagrame, paanalizuokime savo turinį, informaciją, vizualus iš vartotojo pusės.

Visas dėmesys į turinio vartotoją

Kiekviena strategija kuriama ir dėl galutinio produkto ar paslaugos vartotojo poreikių patenkinimo, ir dėl asmeninių tikslų, o konkrečiai – vizijos. Kiekviena socialinio tinklo paskyra turėtų remtis į vartotojo pageidavimus, jo problemų sprendimą, atliepti naudą, kurios jis ar ji siekia. Tad, jei nutarėte paanalizuoti kaip sekasi Jūsų paskyrai, pirmiausia pasiteiraukite to savo auditorijos. Žinoma, reikėtų itin atsakingai apgalvoti klausimus, kuriuos nukreipsime į kiekvieną asmenį atskirai, nes juk nenorime gaišti žmonių laiko. Savo paskyroje kuriate ne skaičiams, o žmonėms, todėl pirmiausia, ką turite išsiaiškinti – ar Jūsų kuriamas turinys ir žinutė pasiekia vartotojus, bei padeda jiems.

O tada metas analizuoti savo tikslus

Kai maždaug aišku, kas rezonuoja, o kas ne su Jūsų vartotojais, metas atkreipti dėmesį į savo viziją. Ar visa tai, ką darote, padeda pasiekti bent vieną iš, šiai paskyrai numatytų tikslų? Bet koks veiksmas, kurį planuojate atlikti, turi prasmę ir tik Jums žinomą tikslą. Instagram paskyra visada turi tikslą, net jei jo garsiai neįvardinote, tai gali būti – savo žinomumo didinimas, bendruomenės kūrimas, įvaizdžio kūrimas, priemonė kitiems tikslams pasiekti. Koks Jūsų paskyros tikslas? Ar jis liko toks pat nuo pat pradžios ar pakito? O jei pakito – dėl kokių priežasčių? Ar tikslo įgyvendinimas buvo ilgalaikis ar trumpalaikis? Ar užteko laiko tikslui įgyvendinti? O gal buvo suformuluotas netinkamas tikslas ir dar netinkamam laikotarpiui? Pabandykite panagrinėti savo paskyrą kaip įrankį – ar naujas įrankis, kurį gavote savo projektui yra veiksmingas ar ne? Ko reikia, kad šis įrankis būtų efektyvus?

Ką reiškia vientisumas?

Kitas žingsnis reikalauja susitelkimo, prie kurio galbūt nesate pratę. Reikėtų pažiūrėti į savo paskyrą iš paukščio skrydžio ir paanalizuoti kai kuriuos elementus. Kai užeiname į kažkieno paskyrą Instagrame, pirmiausia žvilgsnis nugula į profilio nuotrauką, tada šiek tiek į BIO aprašymą, tada greitai žvilgtelime į Highlights (kai kurie iš mūsų gali paspausti patikusį Stories komplektą), o tada tik analizuojame nuotraukų tinklelį. Būna ir kitas scenarijus, kai pirmiausia apžiūrime nuotraukų tinklelį. Bet kokiu atveju, pirmas įspūdis yra lemiamas, jis diktuoja kitus žingsnius. Dėl to savo klientams rekomenduoju dirbti su vizualiniu turiniu, nebūtinai rinktis profesionaliai darytas nuotraukas. Svarbu, kad pajustų, ką reiškia harmonija, spalvų suderinamumas ir tt.

instagram auditas

Be harmonijos vizualiame kontekste, svarbi ir žinutė, kurią siekiate perduoti BIO laukelyje. Esminis yra kiekvienas žodis, nuoroda, kiekvienas suplanuotas Stories komplektas esantis Highlights. Harmonija atsiranda tada, kai viskas yra apgalvota iš anksto, pasverta, susieina į vieną paveikslą, į pagrindinę Jūsų veiklos temą. Harmonija man lygu vientisumui, kai paskyros savininkas ar savininkė įdėjo šiek tiek daugiau pastangų, kad jo virtualūs „namai“ būtų tvarkingi ir jaukūs. Man smagu, kai paskyrų savininkai pasirūpina tuo, kaip juos mato kiti – vengia mikro trendų, yra ištikimi savo autentiškumui, savo turinio pateikimui. Instagram auditas padeda patikrinti ar mūsų „namai“ vis dar švarūs, aiškūs ir ar lengva navigacija juose. Virtualiems namams priskiriu bet kokį socialinį tinklą, tačiau jei turime savo tinklalapį, tai jis tampa mūsų tikraisiais namais, o socialiniai tinklai – žinutės, informacijos transliacijos priemonėmis, užkulisiais, bendravimo platforma. Dabar Instagram paskyroms yra priskiriamas apibūdinimas – „mikro blogas“, kuriame nugula ilgiausi tekstai, jausmingiausios eilutės. Tad, kokį vaidmenį priskiriate savo IG paskyrai?

Reguliarumas padeda aiškiai apibrėžti paskyros kryptį

Nesuprantu, kodėl nemaža dalis žmonių nemėgsta reguliarumo, vengia ritmo ir pasikartojančių veiksmų. Kai kurie mano, kad reguliarumas kaip tik pakiš koją, nes žmonės pripras prie gerų dalykų. Esu nuomonės, kad reguliarumas tinka tiems, kurie gali su juo susidoroti, kai moka planuoti savo laiką ir gali dedikuoti jį pasikartojantiems veiksmams. Ar Jūsų paskyroje informacija atsiranda padrikai ar gan ritmingai? Kodėl tai svarbu? Tai paprasčiausiai sujungia vartotoją su Jūsų turiniu ir leidžia prie jo priprasti taip, kad ir jam susikurtų pastovi rutina. Jeigu nuolat stebitės, jog Jūsų paskyroje niekas nevyksta, užduokite sau klausimą – kiek aš pastangų įdedu, kad išjudinčiau paskyrą.

Nemanau, kad užtenka tik paskelbti tekstą, šiais laikais įvairių įrašų yra net per daug. Turėtumėte pagalvoti apie kitokį formatą, ieškoti būdų stebinti auditoriją, atitolti nuo kitų paskyrų, galbūt net eiti Stories, IG TV ar LIVE keliu. Jei patys nežinosite apie ką kalbėti, niekas už Jus to nesužinos. Narpliokite savo turinį iš įvairių pusių, įsiklausykite apie ką kalba Jūsų turinio vartotojai. Būkite jiems reguliariai matomi, būkite laukiami ir netikėti dėl savo turinio charizmos.

Ieškokite naudos       

Paskutinis ir ne mažiau reikšmingas Instagram audito aspektas yra kiekvieno sukurto turinio vieneto auditas. Jei kuriate tekstus, video ar keliate grafinius paveikslėlius į Instagram, analizuokite šį turinį per naudos prizmę. Ar Jūsų išsaugotos citatos Highlights atneš naudos Jūsų sekėjui? Ar Jūsų tekstas apie asmeninius išgyvenimus turės kokių nors išvadų ar jame bus paslėpta savirefleksijos mintis? Nesakau, kad kiekvieną postą turime užkrauti nauda, tikslu bei išvadomis, bet jei ruošiame turinį tikslingai, be šių dalykų bus sunku suteikti vertę tekstui ar video. Kiekvieną kartą, kai dedu tekstą į bet kurį kanalą, galvoju – „kas iš to mano skaitytojui, (-ai)?“, „Ką jis ar ji turėtų sužinoti ar apgalvoti?“, „Ar tai pakeis jo ar jos požiūrį?“. Todėl, raginu ir Jus įtraukti į Instagram auditą šiuos ir aukščiau iškeltus klausimus, kad galėtumėte rimčiau planuoti turinį, dėlioti jį tikslingai, bei nuosekliai.

Iš esmės Instagram auditas skirtas vėlgi analizei ir strategijos patikrinimui. Nenustebkite, jei iš pradžių nematysite to, ką reikia taisyti ar perdaryti. Su laiku, kai suplanuosite audito sesijas, matysite ko siekiate ir ar tie tikslai yra realūs. Svarbiausia, nuolat ugdyti mokėjimą planuoti, strateguoti, ieškoti naudos, žinoti, kaip suderinti spalvas ar pasidaryti harmonišką vizualų rinkinį. Tam nereikia turėti Lightroom presetų ar ieškoti profesionalių fotografų. Pabandykite sustiprinti savo estetišką pajautimą, kad galėtume įvertinti kuris Lightroom presetas yra ok, o kuris too much (atitolęs nuo realybės). Tokiam mini savarankiškam auditui pakanka ir šių kelių rekomendacijų. Išsamus Instagram paskyros auditas gali užimti 8 pdf lapus – šitiek info, patarimų ir užduočių neseniai atidaviau vienai iš klienčių. Jeigu Jums reikia pokyčių nuo pagrindų – rašykite, atlieku auditą kartu su konsultacija. O visiems kitiems, nusprendusiems savarankiškai pasirūpinti savo paskyra – sėkmės!

Posted in Instagram and tagged , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *